Betekintés a parfümkészítés kulisszái mögé
Ma Capucine, az Yves Rocher parfümökkel foglalkozó Marketing Vezetője beszél nekünk az új parfünkollekcióról és néhány titkot is megoszt velünk a parfümkészíés fortélyairól.
Néhány érdekesség a parfümkészítésről:
Milyen tudásra és tapasztalara van szükség egy illat megalkotásához?
Rengetegfélére! A parfümök megalkotásához egy illatházzal dolgozunk együtt, a La Collection esetében ez a Firmenich volt.
A fejlesztési szakaszban a Marketing csapat készít elő minden tervezetet és koordinálja a munkafolyamat egyes szakaszait, ilyenkor több tervezetet is készítenek: egyet az illatház számára az elképzelt illatról, egyet a parfümösüvegek és dobozuk kinézetéről, egyet a kutatócsapat számára, és egyet az Yves Rocher belsős munkatársainak a parfümök műszaki és ipari fejlesztéséről. Egyszóval valóban közös erőfeszítést igényel egy ilyen termékkollekció megalkotása. Minden csapat aki részt vesz a fejlesztésben ilyenkor együtt dolgozik: a fejlesztők, jogi szakértők, a biztonsági szakértők, kereskedelmi és kommunikációs csapatok, stb.

Mik az egyes lépések egy illat megalkotása során?

Tulajdonképpen négy részre osztható a folyamat:
- • Először egy tervezet kerül átadásra az Illatháznak az elképzeléseinkről.
Ez ad keretet az egész folyamatnak, így ez a legfontosabb lépés. Ilyenkor megadjuk, hogy milyen típusú illatra gondolunk, milyen illatcsaládra, ki a célközönség, és milyen történetet szeretnénk elmesélni a termékeinken keresztül.
- • Ezután a parfümkészítők bemutatják, hogy ők mire gondoltak a mi elképzeléseink alapján.
Egy új parfüm megalkotása során legalább egy tucat terv közül kell választanunk, a La Collection esetében ez több mint ötven volt, amiből végül 3-4 került kiválasztásra a marketing csapat által.
- • Ezt egy év fejlesztés követi.
Ilyenkor a marketingesek, a parfümőrök és az Illatház minden héten találkoznak, hogy finomítsák és tökéletesítsék az illatot, és tesztpapíron, valamint bőrön is kipróbáljuk az illatot és hosszasan elemezzük a tapasztaltakat.
- • Amikor elégedettek vagyunk a megalkotott illattal, kezdődhetnek a tesztelések.
Az önkénteseken való tesztelés lehetővé teszi, hogy visszajelzéseket gyűjtsünk és tovább tökéletesíthessük az illatokat. A természetben nem léteznek sztereotípiák, nincsenek elvárások, ez az ami inspirál minket a természetes illatok megalkotásában.
Összességében mennyi ideig tart egy illat megalkotása és egy kollekció piacradobása?
Átlagosan körülbelül 2 évet vesz igénybe, de a La Collection esetében 3 év kemény munkájába került, hogy maximálisan elégedettek legyünk az illatokkal.
Téged mi inspirál a munkádban?
Az Yves Rochernál a természet inspirál minket. A természet nyújtotta élmények és érzések.

Az új parfümökről:

Mi a közös pont a La Collecion termékei között? Miért hívják "a gyűjteménynek"?
Egy teljesen természet inspiráta kollekciót álmodtunk meg, minden egyes parfüm egy élményt rejt magában és különböző érzéseket közvetít, így mindenki megtalálhatja a hozzá legjobban illőt.
Továbbá szeretnénk ha a parfümök tükröznék az emberiség és a bolygó iránti elkötelezettségünket: minden egyes alapanyagot a jelentése, minősége és természetessége alapján válassztottunk.
A környezetre gyakorolt negatív hatások visszaszorítása érdekében egy környeztbarát csomagolás megalkotásán dolgoztunk, így a kupakok újrahasznosított műanyagból készülnek, az üveg és a doboz pedig 100%-ban újrahasznosíthatók. Ezenfelül a parfümök nem tartalmaznak hozzáadott színezéket és BHT-t, ami a legfrisebb kutatások szerint hormonkárosító tulajdonságokkal bír.
Miért döntöttetek úgy, hogy az Eaux Fraîches illatok bevezetésével megújítjátok a parfümkínálatot?
Az Eaux Fraîches illatok, hasonlóan a La Collection-hoz, a lehető legtermészetesebb összetevőket tartalmazzák, nincs bennük színezőanyag vagy BHT és a csomagolásuk is környezetbarát. Így vásárlóink egy környezetbarát eau de toilette terméket tudhatnak magukénak.
Nem félsz, hogy a vásárlók csalódottak lesznek amiért már nem találják kedvenc, megszokott parfümüket a boltok polcain?
Azok a vásárlók akiknek az új kollekció bevezetésével megszűnik a kedvenc illatuk, még egy utolsó alkalommal vonzó áron beszerezhetik ezeket a parfümöket. Ezután pedig itt az ideje, hogy új dolgokat próbáljunk ki! Biztosak vagyunk benne, hogy a La Collection egy kellemes meglepetés lesz a vásárlóink számára.
Van valami érdekesség amit megosztanál velünk az új parfümökkel kapcsolatban?
Eredetileg a La Collection 12 illatból állt volna, ami végül leszűkült kilencre. Ebből 6 illat lesz elérhető 2019-ben Magyarországon, így az elkövetkezendő néhány évben még számíthatnak a vásárlók néhány meglepetésre!
Melyik a kedvenc illatod a La Collection-ból, vagy az Eau Fraîche illatok közül?
Imádom a Matin Blanc-t, olyan érzéssel tölt el mintha egy kényelmes kis gubóba fészkelném magamat. A Sel d'Azur-t is nagyon szeretem, én még akár férfiaknak is ajánlanám. Egyébként a csapat körében a Cuir de Nuit tűnik a legnépszerűbbnek, tényleg csodás illata van és mindenki elismerő szavakkal illeti amikor megszagolja.


Néhány hasznos tipp az olvasóink számára:
Mit tehetek azért, hogy a parfüm illata egész nap érezhető maradjon?
Semmiképp sem szabad a nyakunkra vagy csuklónkra dörzsölni az illatot, sajnos ez egy nagyon gyakran elkövetett hiba. Így "összetörjük" az illatot. Hagyni kell, hogy magától száradjon meg bőrünkön!
Hogyan kell egy parfümöt megfelelően tárolni?
Mindenképp napfénytől és melegtől elzárt helyen.